Witam
w mojej O2 mam fabryczne felgi 16" (aluminiowe z oponami 205/55) i co prawda do zimy jeszcze trochę czasu ale już się rozglądam za drugim kompletem felg i opon. I tu mam kilka wątpliwości:
1. Czy warto na zimę kupić felgi 15" czy też 16"?
2. Czy 15" z oponami 195/65 (takimi jak do O2 Ambiente) będą pasowały tzn czy licznik nie będzie przekłamywał?
3. Różnica w cenie pomiędzy kompletem 15/16 z tymi samymi oponami zimowymi jest bardzo duża (1200 vs 2.100 PLN). Czy faktycznie jest taka duża różnica w prowadzeniu auta (na niekorzyść 15"?
Pozdr.
Jarek
O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...
Nalezy zwrocic uwage na jedno. Opony w rozmiarze 15" maja najczesciej nizszy indeks predkosci. Jednych to interesuje drugich nie. Przy oponach ktore mnie interesuja cena wychodzi 1400 vs.2000 zl na komplecie + ew koszt felg 15 lub 16" jesli ich ktos nie ma.
Na pewno bedzie ciut wiekszy komfort podrozy oszczedni zauwaza minimalnie nizsze zuzycie paliwa, ale dla innych auto stanie sie wiekszym bujadlem.
W Twoim przypadku nie ma potrzeby aby zima jezdzic na kolach 16", bo tarcze hamulcowe kol przednich maja srednice 288m. Jesli bylyby w rozmiarze 312mm to wtedy musza byc felgi 16"
Jareczek71, ja zmienilem na zime na 15" bo:
1) Taniej - zestaw felga stalowa 15" + opona 15" jest wyraznie tanszy niz na 16"
2) Pod sniegiem nie widac co jest, zal by mi bylo drozszego zestawu jak mu sie kuku stanie
Co do jazdy to:
1) Bardziej buja
2) Mniej pali - zwlaszcza w trasie (powiedzmy, ze u mnie 0.5-0.7l/100km).
Na zime mam opony z indeksem T (GoodYear UG7) - nie przewiduje jezdzic zima szybciej
ja zmieniam w drugą stronę, bo IMHO na "15 jeździ się beznadziejnie, strasznie buja i ze względu na mniejsza szerokość fatalna trakcja, jakby co mam komplet zimowych 15 z kołpakami
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Ja też mam na zimę komplet 195/65/15 z oponami Goodyear UG7.
Może faktycznie troszkę bardziej buja, ale jest ciszej niż na fabrycznych Dunlopach SP-01 na lato. Z trakcją nie mam problemów, chyba że na lodzie. Goodyear'y UG7 zresztą uważam za najbardziej rewelacyjne opony na zimę, na jakich w życiu jeździłem.
Co do spalania to trudno porównać efekt szerokości gum, bo latem jest klima, więc i spalanie wyższe niż zimą.
ja jeździłem w zimie na 205/55/16 na aluskach i taki zestaw sprawował się bardzo dobrze
przy przejściu na 15 pogorszy się prowadzenie i ja bym 15 nie założył
a pierdoły, że można łatwo uszkodzić 16 to między bajki bym włożył, nic złego moim się nie stało, nie było na aluskach żadnych śladów po zimie, na takiej oponie jest jeszcze dużo "mięsa" także bym się nie obawiał
mam taki zestaw jak krz_p, i przez 2 zimy nie uszkodzilem felg ale oto b. latwo, zaleznie od stylu jazdy. Na zime zaleca sie w literaturze mniejsze felgi. Mysle ze jakosc gumy opon ma decydujace znaczenie przy wyborze zimowek. Dla Ciebie wazniejszy jest komfort ?, spalanie?
A ja powiem w ten sposób jeśli zima będzie taka jak ostatnio to nawet objedziesz na 17 ale jak będzie taka jak 2 lata temu to radzę 15 na stalówkach jak ktoś jeździ w stronę Zakopanego to wie o czym piszę Ogólnie co do marki to kupiłbym coś z pułki Michelina
Dziękuję wszystkim za wskazówki. Zimą dla mnie najważniejsze jest bezpieczne prowadzenie mojej "czeszki". Nie planuję osiągania prędkości zbliżonych do maksymalnych. Potrzebuję aby auto jeździło pewnie i prowadziło się dobrze. Możecie rozwinąć co oznacza, że samochód bardzo buja i trakcja jest fatalna na 15"?
Szkoda - ile za ten komplet kółek 15" i jakie opony masz założone (może na priv aby nie robić tu giełdy )
Jarek
O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...
na 15 auto jest nie stabilne i buja na zakrętach nie ma się czego trzymać bo jest na feldze 5 lub 5,5 cala czyli balon na mniejszych profilach auto nie buja bo ma felgi 6do 8 cali czyli papuć szeroki i na zakrętach jest leprze czymabie
skoro jestesmy w temacie oponek to co sądzicie o tym http://www.opony.com/opony/51900_michelin_alpin_a3.html cena ta jest bardzo konkurencyjna, oceny w necie są dobrre, ale czemu na tej stronie jest dodany wpis ze ta opona jest produkowana we włoszech? czyzby to byla jakas pdróba michelin? z tego co wiem to ta firma jest francuska. w ogóle co sądzicie o oponach tej firmy? warto to kupic? dzieki za info
janusz_007, kumpel ma serwis ogumienia kupowaliśmy teraz ze wspólnikiem u niego takie do jego paska komplet 900zł z zamontowaniem na stare fele ze starymi gumami
Jeśli mówimy o rozmiarach zimówek to myślę że nie powinno
się zapominać o nacisku na każdy cm2 opony stykającej
się z podłożem. Dlatego ja preferuję oponę węższą , szczególnie
jak mi zasypie uliczkę śniegiem , a jeszcze gorzej mokrym śniegiem
na 15 auto jest nie stabilne i buja na zakrętach nie ma się czego trzymać bo jest na feldze 5 lub 5,5 cala czyli balon na mniejszych profilach auto nie buja bo ma felgi 6do 8 cali czyli papuć szeroki i na zakrętach jest leprze czymabie
Ja nie zauważyłem, żeby auto było niestabilne, ale co prawda nie pokonywałem zakrętów z zawrotnymi prędkościami.
Jak założysz oponę o szerokości 195 na felgę 5 cala to nie dziwne, że balon.... dlatego ja mam je na feldze 6 cali i jest ok (o ile można można mówić, że wygląda ok przy oponie 195/65 :lol: )
janusz_007, Ja raczej wierny jestem Michelinom ale Brigstony nie wiem? nie jeździłem jeszcze na nich ale skoro formuła 1 na nich jeździ to muszą być dobre
ale skoro formuła 1 na nich jeździ to muszą być dobre
tamte opony nie maja nic wspólnego z tymi dla "ludzi" - chociaż akurat Blizzaki sa jednymi z najlepszych na rynku zimówek - na pewno lepsze od Michelin (takie jest moje zdanie i kilku znajomych)
Komentarz